رشد محصولات فولادی 

رشد محصولات فولادی 
رشد محصولات فولادی 

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، بررسی عملکرد ۱۱ واحد بزرگ فولاد سازی کشور در نیمه نخست امسال گویای صادرات سه میلیون و ۴۸۸ هزار و ۸۶۷ تن شمش و تولیدات فولادی است که در مقایسه با مدت مشابه در سال ۹۷ رشد سه درصدی را نشان می دهد...
 

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، بررسی عملکرد ۱۱ واحد بزرگ فولاد سازی کشور در نیمه نخست امسال گویای صادرات سه میلیون و ۴۸۸ هزار و ۸۶۷ تن شمش و تولیدات فولادی است که در مقایسه با مدت مشابه در سال ۹۷ رشد سه درصدی را نشان می دهد.
 
آمار کارخانه های ذوب آهن و مبارکه اصفهان، فولاد بناب و ... در مجموع شهریور ماه امسال صادرات ۵۸۴ هزار و ۵۲۰ تن را نشان می دهد که نسبت به ماه مشابه در سال گذشته، حاکی از رشد ۶۰ درصدی است که از جهش قابل توجه در مقایسه با سال گذشته برخوردار است.
 واحد های ذکر شده در مجموع با ۲ میلیون و ۳۲۱ هزار و ۴۷۸ تن ۶۶.۵ درصد از کل صادرات ۶ ماهه را به خود اختصاص دادند. به اظهارات کارشناسان معدن و تجارت در شهریور ماه، بخشی از واحد های تولیدی در زمینه فولاد قرار داد ها و طرح‌ هایی را در دست اقدام دارند و باید تجهیزاتی را وارد کنند که مجبور به تامین ارز هستند.طرح توازن فولاد، یکی از طرح‌ های اقتصاد مقاومتی است و زنجیره تولید فولاد از سنگ آهن تا محصولات نهایی را پیگیری می کنند. 

به تحلیل کارشناسان بازار فولاد، سال‌ های آینده زنجیره متوازنی در حوزه فولاد خواهیم داشت و در سال ۹۷ هم در تولید فولاد خام کشور هایی مانند ایتالیا و فرانسه را پشت سر گذاشتیم و به رتبه دهم جهان رسیده ایم که نشان دهنده شروع جهت ‌گیری درست و پرشتاب کشور است.
 امروزه صنعت فولاد کشور به نسبت، بومی‌ سازی شده و جز در موارد خاصی هم چون الکترود، سایر نیاز های خود را در داخل تولید می‌کند و به خود کفایی رسیده اند.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)